fbpx /* Autopilot HQ */ /* Font Awesome */ /* Popup forms */ /* Mobile menu */

Hvad koster en kontraktbunden marketing medarbejder?

Desværre bliver virksomheder ofte afskrækket når de får et prisoverslag på en opgave fra en freelancer. For man må jo blive millionær med den honorarsats man tager sig betalt for sit arbejde. Desværre tager virksomheden ofte en lommeregner frem og dividere en medarbejders månedsløn med 160,33 og man får så det man vil kalde for en timepris. Det man ofte glemmer er alle de indirekte omkostninger der er forbundet til en kontraktbunden medarbejder. Jeg har forsøgt at tømme mit hoved og internettet for alle de direkte og indirekte omkostninger der er forbundet til at have en kontraktbunden medarbejder ansat.

 

Omkostninger til en kontraktbunden medarbejder:

  • Løn (365 dage om året uanset sygdom mv.)
  • Spildtid i hverdagen hvor der ikke er noget at lave eller udstyret driller
  • Pension
  • ATP
  • FIB mv.
  • Feriepenge
  • Forsikringer
  • Sundhedsforsikring
  • Betaling under sygdom såvel som barnets sygedag
  • Barselsbidrag
  • Barselsfond
  • Arbejdsgiverbetalt hjemmeopkobling til internettet
  • Fri telefoni både fastnet på kontoret og mobil
  • Firmatøj
  • Fri bil
  • Kurser og konferencer
  • Overnatninger i forbindelse med kurser og konferencer
  • Dagligdags forplejning
  • Kantineordning
  • Personaleforening
  • Firmagaver (typisk påskeæg, julegave og fødseldagsgave)
  • Øvrige medarbejdergoder
  • Software licenser
  • Computerudstyr (bærbar, dockingstation, skærm, tastatur, mus + tilbehør)
  • Smartphone
  • Andel i husleje
  • Kontorudstyr (hæve-sænke skrivebord, kontorstol, lampe, skuffer mv.)
  • Rekrutteringsomkostninger og omkostninger i forbindelse med ansættelse
  • Opsigelsesvarsel ved fratrædelse

… har du flere inputs så fang mig på hej@lightholt.dk eller på messenger

Alle ovenstående omkostninger har man ikke ved en freelance medarbejder, som typisk kun har 10 måneder til at tjene 12 måneders løn, for vi er også mennesker som har brug for ferie i ny og næ. Vi har heller ikke 160 fakturerbare timer om måneden for vi afholder også møder vi ikke kan tage betaling for, tid til forberedelse, salgspipelinen skal også fyldes og holdes varm samt vi har også IT problemer og spild tid i ny og næ.

 

Fordele ved en fleksibel freelance marketing ressource:

  • Fleksibelt setup – du hænger ikke på en medarbejder når behovet ikke er der 
  • Du betaler kun for den forbrugte tid og kan derfor holde dine omkostninger nede
  • Et agilt setup hvor skarpe underleverandører hives med ind i opgaven hvis behovet opstår
  • Ingen investering i dyre software licenser, kurser og IT udstyr
  • Intet tunnelsyn da Lightholt får inspiration og erfaring fra andre virksomheder
Jacob Lysholt Nielsen

Jacob Lysholt Nielsen

Grundlægger

error: